Пандемія суттєво змінила глобальне уявлення про підприємництво. Найбільше від кризи постраждали малий та середній бізнес, які становлять 90% всіх компаній у світі. Безліч підприємств тимчасово закрились, а інші – повністю припинили діяльність, коли деякі, навпаки, отримали безпрецедентний розвиток.

Про це пише World Economic Forum.

Згідно зі звітом Recovery Insights, протягом 2020 року по всьому світу було створено на 32% більше малих та середніх компаній, оскільки зміни на ринку праці та нові особливості поведінки споживачів стимулювали появу «оновленого» підприємництва.

У першу десятку країн з найстрімкішим зростанням нових малих підприємств у 2020 році увійшли:

  • Велика Британія (101%);
  • США (86%);
  • Австралія (73%);
  • Німеччина (62%);
  • Канада (58%);
  • Італія (44%);
  • Франція (40%);
  • Японія (38%);
  • Бразилія (35%);
  • Таїланд (29%).

Паливом, стимулюючим ріст нових малих підприємств по всьому світу, стала простота та доступність цифровізації. Практично одразу пандемія COVID-19 спричинила залежність компаній від цифрових можливостей, адже мільйони споживачів по всьому світу масово перейшли в інтернет.

У звіті також зазначається, що найкраще на розвиток малого бізнесу повпливала електронна комерція. У малого та середнього бізнесу, який використовує можливості інтернет-продажів, прибуток від одного клієнта в середньому зріс на 5%, а кількість транзакцій — на 4,5%. Кількість підприємств, які вперше застосували цифрові технології у 2020 році, зросла втричі. У Бразилії, наприклад, кількість компаній, які почали працювати в онлайн-режимі, зросла на 208%, коли у Німеччині темпи росту склали 38%, у порівнянні з допандемійним 2019 роком.