18 квітня 2019 р. відбулася Конференція “Ефективне саморегулювання та запровадження дієвих бізнес-стандартів”.

Учасники заходу обговорили необхідну нормотворчу базу для розвитку саморегулювання, а також презентували практичний досвід запровадження бізнес-стандартів та систем саморегулювання в Україні.

Також відбулися дискусії щодо розвитку саморегулювання (СРО) в Україні, запровадження добровільних стандартів бізнесу та ролі в цьому процесі бізнес-об’єднань.

Валерій Прокопець, Заступник Директора Департаменту розвитку підприємництва та регуляторної політики МЕРТ, розповів про підготовку законопроекту щодо СРО: «На жаль, поки процес само регулювання носить стихійний характер».

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Відеопрогравач
 
00:00
 
00:34

Конрад Дроздовські, міжнародний експерт з питань розвитку саморегулювання FORBIZ, відзначив, що саморегулівні організації можуть готувати додаткові стандарти (якщо немає, наприклад, законодавчого регулювання з якогось питання): «Головне в саморегулюванні – завоювати довіру споживачів. Запровадження нового закону забирає від 3 до 5 років, а запровадження правил саморегулювання близько 6 місяців».

ПРЕЗЕНТАЦІЯ 1

ПРЕЗЕНТАЦІЯ 2

В процесі дискусії було висловлено побоювання, що СРО можуть замінити державну корупцію приватною корупцією.

Борис Платкевич, Президент Українського союзу пожежної та техногенної безпеки розповів про досвід роботи союзу, як саморегулівної організації, ефективну співпрацю з Державним департаментом пожежної охорони, створення учбового центру, науково-технічного центру із гармонізації стандартів ЄС.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Пан Платкевич відзначив, що законопроект про СРО все ж не ініціатива МЕРТ, а ініціатива бізнесу.

Відеопрогравач
 
00:00
 
01:45

Жваво проходила дискусія щодо можливостей розробки стандартів галузевими підприємствами – учасниками бізнес-асоціацій.

Стандарти ведення бізнесу (бізнес-стандарти) – це правила, розроблені і добровільно прийняті представниками певної галузі або сектора економіки з метою формування здорової бізнес-культури та підвищення рівня довіри споживачів. Стандарти ведення бізнесу можуть існувати у вигляді загальних кодексів ділової етики або кодексів професійної поведінки у певних сферах діяльності.

Конрад Дроздовські відмітив: «Люди дивляться на державу – нехай держава щось зробить, замість того, щоб починати робити знизу. Ця ментальність не скоро зміниться. Роками проходять дискусії щодо проблем індустрії, але вони так і не вирішуються».

Учасники заходу проговорили, що наразі невідомо, скільки ж в Україні взагалі бізнес-асоціацій. Справа в тому, що реєструються всі громадські організації за єдиним законом.

За підрахунками фахівців, в Україні менше 3% бізнесу об’єднані в хоч якусь ініціативу. При цьому, наприклад, в Канаді, 90% бізнесу є членами як мінімум 4 бізнес-об’єднань.

Тому й голос бізнесу в діалозі з владою важко почути, особливо це стосується представників мікро- та  малого бізнесу.

«Треба створити систему, а також забезпечити сталість. Спочатку найнагальніші проблеми, потім другорядні. Є кілька моделей фінансування СРО, але на початку вона повинна фінансуватися галуззю», -зазначив Конрад Дроздовські.

СРО повинні розробити систему скарг, якщо хтось не використовує стандартів. В більшості країн скаржаться багато, якщо їм надати інструментарій для цього.

Юлія Заїка, Голова Правління/Виконавчий Директор Ліги ділових і професійних жінок України розповіла про досвід Ліги щодо розробки стандартів б’юті та ресторанної індустрії. Наразі у підприємств є можливості вводити інновації, але старі стандарти не завжди це дозволяють. Крім того, практика показала, що 70% «підприємців» галузі взагалі не зареєстровані, тож на них неможливо вплинути.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Важливими аспектами СРО є:

  • Сертифікація.
  • Робота із скаргами.
  • Контроль виконання стандартів.

Бізнес-об’єднання потребують державної підтримки своїх начинань. Наприклад, буде цінною допомога у вигляді соціальної реклами.

Головна проблематика – тіньовий сегмент бізнесу, де без втручання держави не обійтися. Проблеми зараз у бізнесу й з пошуком персоналу – через велику міграцію трудових ресурсів за кордон.

Олег Гетман, член Наглядової ради Української ради бізнесу відзначив основні напрямки діяльності УРБ, що об’єднала 73 асоціації бізнесу, серед яких близько половини представляють сектор малого бізнесу.

 

 

 

Юлія Голованова, Консультант з розвитку бізнес-послуг та державно-приватного діалогу, SMEDO означила основні цілі роботи офісу з підтримки МСП при МЕРТ:

  • Популяризація підприємництва.
  • Підтримка бізнес-асоціацій МСП.

Стратегія  SMEDO в розвитку спроможності бізнес-об’єднань та сприянні державно-приватного діалогу. Тобто, SMEDO стане посередником між бізнесом і владою. Будуть визначатися проблеми, створюватися робочі групи, проводитися міжвідомча координація.

 

 

 

Шановні представники бізнес-об`єднань!

З’ясувати ступінь готовності вашої організації до впровадження системи саморегулювання можна за посиланням

Матеріали конференції завантажуйте за посиланням

 

Захід проведений Проектом FORBIZ | EU4Business спільно з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, а також у партнерстві з Офісом ефективного регулювання (BRDO).